ČERNÝ KAŠEL MŠMT ČR - informace k Ministerstva zdravotnictví ČR Ministerstvo zdravotnictví ČR - V rámci metodiky je stanoven tento postup.
Aktuální informace k přijímacímu řízení 2024/2025 ze dne 27. 3.2024 Vážení rodiče, vážení uchazeči o studium na naší škole, Víme všichni, že probíhá 1. kolo přijímacího řízení pro školní rok 2024/2025. Letos se jedná o nový systém přijímacího řízení a dle mého názoru se někteří z vás těžko orientují v celém procesu přijímacího řízení. Veškeré informace jsou na našich webových stránkách www.s…
Zpráva ze školní akce SŠDVS ze dne 6. 11. 2009:
Dne 6.11.2009 byla uskutečněna kulturně-vzdělávací školní akce návštěvy Evropského domu v Praze za účelem seznámení se s akutálním děním na evropské scéně, zejména pak s nejbližším budoucím vývojem po podepsání tzv. Lisabonské smlouvy. Cílem bylo žákům a žákyním naší školy nabídnout odbornější vhled do problematiky EU od personálu pracujícím přímo v jednom z mnoha koordinačních a informačních center majících zajišťovat spojení mezi jednotlivými orgány EU a veřejností, přičemž důraz je kladen na zpřístuňování informací a vysvětlování problematiky této mezinárodní organizace.
Výběr účastníků a účastnic této akce byl (z kapacitních důvodů) učiněn z jednotlivých tříd prvních ročníků a to v pořadí chronologie a upřednostnění (vzhledem ke studovanému oboru): 1.A – veřejnosprávno činnost, 1.B – ekonomika a podnikání a
Odjezd z místa SŠDVS se uskutečnil mezi
Samotná akce probíhala ve velmi pozitivním duchu. Po nezbytném uvítání a představení započala samostatná přednáška v prostorách Evropského domu, který je součástí sítě "focal points" v rámci projektu Europe – direct zaštiťující již zmiňovanou činnost spočívající zejména v zrcadlení aktuálního a podstatného dění české laické i odborné veřejnosti.[2] Přednášku měl připravenou pan Antonín Berdych, který se coby vedoucí Eurocentra postupně věnoval zejména českému předsednictví EU a otázkám vztahujícím se k procestu ratifikace a náplně tzv. Lisabonské smlouvy. Formou i obsahem byla tato přednáška více než přínosná, avšak místy bylo cítit (zejména během dotazů směrem k žákům a žákyním), že diskutovaná látka je z mnoha ohledů poměrně náročnou a naše studenstvo se v dané problematice příliš neorientuje.[3] Postupně se však začaly množit dotazy a zpětná vazba mezi přednášejícícm a posluchačstvem se záhy utužila. Ani ne tak o české předsednictví, které pan Berdych zhodnotil velice věcně a střízlivě, byl nějvětší zájem projeven o tzv. Lisabonskou smlouvu a události s ní v ČR spojené. Poněkud ožehavější téma bylo probíráno z různých pohledů a neubíralo se k čistě subjektivním hodnocením stále aktuálního problému. Diskusi i atmosféře to prospělo a z reakcí jednotlivců a jednotlivkyň se dalo usuzovat značnou atraktivitu tématu, i když přibližně po hodině bylo znatelné, že studenstvo mělo místy problém s udržením pozornosti.
Po shrnutí diskutované problematiky, vznesených dotazech studenstvu a vybraných otázkách, které pan Berdych velice ochotně a fundovaně zodpovídal[4], v samotném závěru upozornil na možnost připravených propagačních a informačních materiálů, které byly zúčastněným k dispozici. Za pedagogický sbor i celou SŠDVS jsme poté poděkovali/y jak Antonínu Berdychovi, tak osobnímu kontaktu paní ředitelky Ilievové, Lukáši Břečkovi, a to za vřelé přijetí i přednášku samotnou, která jistě přispěla k plastičtějšímu a pestřejšímu chápání Evropské unie, dala nahlédnout do otázek s ní spojených, doufejme, že podnítilia u studentstva vnitřní vyhodnocování fungování této organizace vzhledem k jejich vlastnímu osobnímu i profesnímu životu.
Již před samotnou přednáškou bylo předesláno, že po jejím uskutečnění bude následovat volný rozchod (po Václavském náměstí), jehož zakončení bylo stanoveno na sraz ve 14.45 u sochy sv. Václava v horní části náměstí. Využití této doby, během níž bylo žákům a žákyním umožněno volně se pohybovat po prostorách Václavského náměstí, bylo čistě individuální a studenti a studentky jeji využili/y rozumně, jelikož s návratem a organizování návratu k autobusu nebyl žádný závažnější problém.
Návrat do Mostu byl vzhledem k pátečnímu pražskému provozu časově náročnější, ale nakonec byl zvládnut, především díky pan Weinarovi, na výbornou a lze jej stanovit na 17.30.
V sumě lze tuto školní akci zhodnotit jako velice přínosnou a to nejen díky absolvované přednášce, ale také díky nabyté zkušenosti týkající se organizace a zvládnutí náročnějšího programu. Na jedné straně byla naplněna představa, že žactvu bude zprostředkována odborná přednáška vztahující se k Evropské unii, na straně druhé mohli zástupci a zástupkyně učitelského sboru vyhodnotit chování žáků a žákyň jako rozhodně nebránící dalším akcím, jejichž uskutečnění (bez ohledu na jejich zaměření a povahu) lze směle plánovat a připravovat. Dík, který bych rád za všechny zúčastněné na závěr vyjádřil patří paní ředitelce Ilievové, jejíž naplánování a zajištění tohoto "výletu" jej vůbec umožnilo, tak pan Weinarovi, jehož ochota, vstřícnost a především dobrá nálada přispěly k zdárnému zvládnutí celé akce a do budoucna jistě může profilovat jako "dvorní řidič" školy.
Za všechny zúčastněné
V Mostě 7. 11. 2009 Bc. Vladimír Vodička ...............................................
[1]Viz přiložený seznam účastníků a účastnic.
[2]Jednotlivé "focal points" samozřejmě neexistují pouze v ČR, ale jsou součástí strategie EU při vysvětlování a ozřejmování aktivit této organizace po jednotlivých členských státech.
[3]A to i přes skutečnost, že mnohé z nadhozených témat a skutečností bylo probíráno v rámci výuky ZSV. Nutno poznamenat ale, že nikoliv v takové šíři a hloubce – přiměřeně zátěži studentů a studentek prvního ročníku střední školy. Zajímavá je ale skutečnost, že stran formy a obsahu propagace a transparentnosti, se z reakcí zúčastněných dá vyrozumět, že EU zřejmě není s to oslovit generace nastupující do teenagerovských let.
[4]A to i přes skutečnost, že některé studentky zaznamenaly, jakým způsobem (zcela však logicky vzhledem k postavení, které zastupuje a reprezentuje) pan Berdych formuloval více než diplomaticky a některým dotazům se, zřejmě z hlediska náročnosti příslušné oblasti, umně vyhnul. Nic to však na kvalitě jeho projevu neubírá. Tuto skutečnost zmiňuji i proto, jak krásně poukazuje na fakt, že mezi studenty a studentkami se našel poměrně veliký počet těch, kteří/ré udrželi/y pozornost po celou dobu výkladu a mají výrazně posunutou senzitivitu i vůči formálnímu projevu. Osobně tento fakt hodnotím jako vysoce pozitivní.
NAHORU TISK